LIVET LEKER OCH BLGE STEKER

Solen är tillbaka i Borlänge och det gillar väl alla. Kanske ska säga att jag är gästbloggare. Jag heter Z och har fått host äran att blogga hos emmamaja då min egen blogg är påväg mot graven. Sitter och speglar mig för att hitta brister men det är rätt tråkigt, man kan bli deprimerad om man blir alltför pessimistisk.

 

Samtidigt som jag försöker göra mitt bästa med bloggandet för att the masters av bloggen ska bli nöjda med mig, sitter en av dom och skriver onödiga saker på msn till mig. Så skyll på Maj om du inte orkade läsa hela inlägget.

Asså shit, det här med å gästblogga är nästan som att vara sommarpratare tror jag. Jag har ju inte hunnit med att sommarprata än men jag kan ju bara tänka mig pressen. Och nu liksom, om jag inte skriver något jätteroligt eller intressant i det här inlägget kommer jag bli sågad av hela skaran av bloggföljare.

Men nu kom ännu en fluga till mitt livs vindruta och den tog sin tid att först smälla för att sedan gnugga bort, men såja rutan ren livet leker återigen. Det här kan, även om jag har sopat problemet ur världen, fått mig smått ur balans. 

Men, nu när jag slösat allt för mycket åt ointressant läsning för er ska jag få er att skratta, ni ska skratta mycket för att gott sådant, skratt alltså sägs förlänga livet. Och det är vitsen med detta blogginlägg, att förlänga era liv.

Så varsågod, några dagar till att för er att sätta spår i världen:

Ok, kanske inte lyckas förlänga alla läsares liv men vem kan det liksom? Maja kommer iallafall leva länge tack vare mig. På återseende / Z

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0